Hi ha una sèrie de factors que marquen la realitat de Cala en Porter i que s'han de tenir en compte per cercar la seva millor evolució.
Nascuda com una de les primeres urbanitzacions de l'illa, ha experimentat diferents tipus de gestió privada i pública. Molts cops ha estat el conillet d'índies de l'urbanisme insular. Allò que va començar per ser una comunitat d'estiuejants, avui ha resultat un nucli important de residents permanents.
En el terme d'Alaior, però, molt deslligada del nucli tradicional, per distància, mala comunicació i per vincles insuficients entre els habitants d'un lloc i de l'altre.
Més de 1200 habitants, una població jove de 0-16 anys de més de 150 persones, gran part de la superfície ja consolidada i esgotada. Amb infraestructures i equipaments que han millorat en els darrers anys, però en les que s'ha d'aprofundir en qualitat perquè els 1200 habitants puguin accedir a unes possibilitats justes. S'ha convertit en una part urbana important d'Alaior, però amb unes condicions específiques que s'han de tenir més compte.
Junts per Lô té algunes propostes concretes al respecte, anirem a exposar-les aquest diumenge al Centre Cívic de Cala en Porter a les 11 h.
Tractarem de:
- Autogestió. La fórmula d'atorgar més autogestió a Cala en Porter. Els passos a seguir per aconseguir-ho.
- Atenció educativa i cultural. Per reforçar el sentit de comunitat volem proposar els projectes d'una atenció escolar de 0-4 anys a aconseguir progressivament. I una extensió de la biblioteca municipal com a centre de dinamització cultural permanent, per a xerrades, concerts, tertúlies.
- Reforçar el paper de l'Associació de Vesins, que al llarg d'aquests anys ha jugat un protagonisme quasi únic en l'estructuració civil i social de la comunitat.
- Aconseguir la transparència econòmica imprescindible sobre els ingressos i les despeses relacionades amb Cala en Porter, a partir de la qual poder traçar un programa de projectes a mitjà i llarg termini, decidit participadament i democràticament.
Maria Camps
Junts per Lô