La famosa ecotaxa que ha canviat de nom, però que segueix igual de polèmica com el primer dia, en canvis constant de parer pels diferents actors polítics i econòmics illencs sobre la seva idoneïtat.
Ara és l’impost de turisme sostenible i els més pigres illencs ja l’han batiada com ITS, com si la volguessin deslligar d’un passat curt però intens, el vocabulari mai és neutre o gratuït, ara pareix que volen tecnificar o llevar el seu significat amb l'ús de l’acrònim.
El nom és ben clar i també ho era quan el varen crear, ara pareix que tot val, amb la reiterada excusa del COVID, les paraules canvien de sentit i podem fer el que volem, ja basta de posar la pandèmia com excusa, hem d’anar superant l’anormalitat que va provocar el virus.
La polèmica desfermada en el concert o entrega de premis de la coneguda cadena de radio musical ha estat la gota que ha fet vessar el tassó, o la constatació que fan el que volen amb el euros ingressats amb l’impost.
Aquest impost, que va sorgir primer en certa resistència del sector hoteler i sobretot del PP, va ser acceptat per la gran majoria de la societat i agent econòmics, polítics i socials illencs ràpidament.
Tots som conscients que la nostra principal industria, el turisme, du implícita una forta pitjada ecològica, però també provoca uns desequilibris soci-econòmics que s’han de corregir, també tots teníem clar que aquest era el destí d’aquest impost i no tapar forats d’un mal finançament endèmic.
No es de rebut que per aturar la sagnia financera que sofreix la comunitat cada any, amb milions d'euros que es drenen cap a l’estat central per no tornar mai més, s’hagui d’augmentar la fiscalitat, no aquesta no és la solució a la mala dotació econòmica, la solució és enfrontar-se al govern central, sigui del color que sigui, per que els mallorquins, menorquins, eivissencs o formenterencs, tenguin les mateixes oportunitats que el resta de ciutadans espanyols. La infradotació financera ens aboca a tenir pitjor sanitat, escoles , serveis públics, infraestructures, un llarg etcètera,
Ara l’esquera que fa senyera de l'ecologisme, és la mateixa que empra un impost mediambientalment, per finançar saraos varis, cada dia ho tenen pitjor per dir que son ecologistes, ja es varen menjar el marró de l’autopista de Campos, en ridículs varis amagant-se el dia de la inauguració, ara els eco-sobiranistes fan mala cara però no es moven de la cadira pel destí no finalista de l’impost turístic.
A més podem encetar un altre front de batalla, quan els pagadors vegin ha que es destina l’impost no crec que quedin gaire satisfets i la resistència i impopularitat cap aquest és poden incrementar.
Tornem als orígens ja, no esperem més per destinar l’impost de turisme sostenible al per què és va crear, no desaprofitem o malbaratem aquesta font d’ingressos i al mateix temps exigim un finançament autonòmic just i mes que necessari.